Sunday, April 28, 2013

KISAH SEMESTER 1

Assalamualaikum. 

Semester 1 telah berjaya aku tempuhi dengan jayanya.Haha.Bukan angkuh,tapi aku sendiri tak percaya dengan diri aku sebenarnya.

First week sure busy dengan MDS.Penat tapi best.Lepas tu start la life as a campus student.Bangun,mandi,pergi class,lunch,class,balik kolej.Tu rutin harian :) Sabtu ahad tidur lambat bangun lambat.Tipu la kalau ada yang tak pernah buat ni kan?Hehe.

Masa terus berlalu,bumi masih berputar,matahari tetap bersinar,bulan tetap muncul,final exam pun tiba.Seriously masa ni sangat cuak.Yela,carrymarak tak berapa nak mantap,dalam class pula ada masa focus ada masa tak.So time final kena pulun habis la.Study sungguh-sungguh dengan Nadia & Farah.Both of them tak sama course dengan aku,but we still study together.

Masa study tu,macam-macam dugaan datang.Mengantuk,lapar,bosan,sakit semua ada.Sambil belajar sambil layan movie,masak bagai.Haha.Study dari lepas zohor sampai lepas subuh.Masa ni sangat best.Bila azan subuh,terus stop study.Pergi mandi,solat,then tidur.Bangun pukul 12,basuh muka,turun IFC,makan,solat zohor then sambung study.Seriously jadual tidur berterabur.Kadang-kadang makan pun sekali je.Bukan apa,malas nak turun beli makanan.

Oh ye,roommate aku sangat best & sporting.Even dia senior,tapi layan je kepala aku.Bila kawan-kawan aku datang lepak bilik,dia pun join lepak gossip bagai.Haha.Kak Iza ni baik,tapi aku banyak racun dia jadi tak baik.Haha.Biasala,Mira kan memang macam ni.

Classmates pula awesome belaka.4 orang je lelaki.Lain semua perempuan.Tapi tu tak jadi masalah.Kita orang gaul je dengan semua orang :) Masa ni juga one of my classmate,Syuhada who is one of my bff dapat offer further study kat China.Seriously sangat sedih tapi apa boleh buat,tu ketentuan hidup dia.Sedih sangat masa hari dia pergi.Tolong dia angkat barang semua.Last sekali Ain,Wina,Syuh & aku hug together dan menangis bersama :')

So,inilah serba sikit cerita masa Part 1 dulu.Zaman masih ikut peraturan,masih muka innocent,masih merenung jejaka-jejaka kacak dari jauh.Hahahaha.

terima kasih kerana sudi membaca luahan minda mira mirae

No comments:

Post a Comment