Wednesday, May 23, 2012

Lagi beberapa hari je aku akan daftar di UiTM Segamat. sejujurnya, perasaan aku bercampur baur. aku sangat teruja tapi dalam masa yang sama aku takut, risau dan runsing. aku takut if i cant score the best pointer. aku risau nanti takde siapa dah yang tolong ummi kat rumah ni. memang la aku bukan tolong sangat pun ummi buat kerja rumah tapi aku tau at least masa aku cuti ni aku dapat ringankan beban ummi sikit. 

Along asyik buat ayat sedih je. 'nanti awak takde sape nak masak kak?' 'nanti awak takde sape nak sidai baju?' and bla bla bla. haha. yang geram along asyik mention pasal kerja rumah je. haha. aku tau nanti along pun terasa juga bila aku takde kat rumah. sebab seminggu lepas aku daftar baru dia habis cuti sem. nanti along mesti rindu aku punya sebab takde geng nak masak malam-malam buta, takde geng nak cite pasal awek, takde geng nak buat segalanya la. urghh. sedih la pula aku rasa. haha. chill mira, chill.

Ayah mesti rindu akak kan nanti sebab takde orang nak nyanyi kuat-kuat kat hall bila akak  bosan. haha. rumah mesti sunyi je kan. haha. ayah saje je tu perli-perli tempat akak nanti sebab ayah sebenarnya dah mula rindukan akak kan? haha. kfine, aku perasan.haha

Ummi nanti mesti terasakan sebab takde orang nak tolong iron baju. takde orang nak tolong masak bila ummi tak sempat atau tak larat nak masak. takde orang nak teman ummi amik nana balik tusyenkan? hehe. akak tau tu, ummi chill jep. jangan sedih, akak upah bibik sorang, ayah bayar gaji dia. haha.

Nana mesti rindu punya nak dengar arahan kakak dia yang sorang ni. haha. kakak yang garang mengalahkan mak tiri kata ummi. haha. nanti jaga bilik elok-elok ok. jangan bersepah eh. kalau tak kene bebel nanti. nana mesti rindu punya nak dengar akak marah-marahkan? haha.

Ok mira, stop perasan yang semua orang akan rindukan kau please! haha. bukannya ni first time kau nak berpisah dengan family la mira. kau kan pernah duduk hostel time form 1, so chill la. haha. ok mira, stop imagine that everybody will miss you like crazy. haha

terima kasih kerana sudi membaca luahan minda mira mirae

4 comments:

  1. yes, they will ;) haha sedih kan

    ReplyDelete
  2. tu lah,sedih beb.tapi terpaksa cover la,buat-buat konon yang aku ni tak sabar.taknak nanti dorang rasa tak yakin dengan pemergian aku.hehe

    ReplyDelete
  3. hey hey. uitm segamat eh? what course ek? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup,segamat :) course account. sorry late reply,busy.hehe

      Delete