Thursday, February 16, 2012

aku rindu nak jadi pencinta makanan macam dulu.dulu,semua jenis makanan aku boleh bedal.aku layan je.tak kisah sedap ke tak asalakn perut kenyang.yela,bersyukur dengan rezeki kurniaan ALLAH.cuba bayangkan kita ni kebuluran macam kat somalia tu,nauzubillah.so jangan la memilih sangat bab2 makanan ni.

sekarang,aku dah kena berpantang.aku dah tak boleh nak makan favourite food aku which is seafood!aku memang gila betul dengan all type of seafood.bukan tu je,segala makanan yang gatal aku tak boleh makan macam sambal belacan & petis.sebabnya resdung aku ni makin lama makin teruk dah.silap makan sikit,mata bengkak.kena habuk sikit,mata bengkak.

sangat-sangat terseksa bila mata aku jadi bengkak sebab aku tak boleh kena cahaya.nanti kalau kena cahaya,meleleh airmata aku sebab pedih amat!sekarang kalau orang lain enjoy-enjoy makan udang,ketam,sotong,lala & macam-macam lagi,aku just boleh pandang jela.

mungkin ALLAH turunkan penyakit ni untuk aku sebab dia nak aku jaga kesihatan kot.yela,kan seafood semua kebanyakannya high cholestrol :) takpe,aku pasrah & redha dengan cara pemakanan aku sekarang. :) 

aku tetap bersyukur sebab aku masih bernafas.itu dah cukup bagi aku! :D

terima kasih kerana sudi membaca luahan minda mira mirae

No comments:

Post a Comment