Sunday, March 4, 2012

JUST THE WAY WE ARE :D

aku ada seorang abang dan seorang adik je dalam dunia ni.yup,adik beradik aku tak ramai,3 orang je.tapi aku sangat-sangat bersyukur sebab aku tetap ada adik beradik.so,this post aku nak cerita how we show our love among our siblings.ok,english bersepai.haha

kita orang ni tak macam adik beradik lain.kat fb,three of us unfriend each other.kat tweeter pun unfollow.blog aku ni pun my family tak tau :) pelikkan?for me pelik sebab aku tengok kawan-kawan aku bila dengan siblings dorang,dorang rilex je amik gambar hug-hug bagai :) but,not for us.sebab kita orang ada genetik geli terlebih,especially aku.haha.kalau dalam kereta,tak boleh adik aku terlanggar sikit,nanti terus meremang bulu roma.haha

tapi,i know that my brother and my sister love me :) and i also love both of them.kita orang never say something like " along,i love you.thanks because you always make me laugh " or " nana,akak syukur gila have you as my only sister " and what so ever.haha.

but deep in our heart,we love,we need and we care about each other.it shown by our attitude.macam abang aku,dia jarang ada rumah because he study kat penang,so once dia balik,dia akan korek new progress about our sister from me.he will be kpochi,tanya nana ada bf bagai la kan.haha.

like me,if i know something wrong with my sister from my spy,i will tell my mum.bukan nak jadi kaki mengadu,but i think seorang anak tu pasti akan patuh nasihat ibu dia kan.so,thats my way. :)

adik aku pula,she never share her problems with me even about her studies because she's a little bit like secretive person.padahal aku pun sama,tak pernah share problem dengan dia :p bila abang aku cuti,dia akan excited gila.semangat sangat kalau abang aku jemput dia balik sekolah :) and she love when a few teachers kenal dia as my sister.haha.

actually,banyak lagi la keanehan kami,but its hard for me to describe because siapa yang duduk serumah dengan aku je yang tau dan faham. :)

along,you such a nica brother.eventhough i always said that you are annoying,but deep in my heart,i love you annoying tu :)
nana,my lovely sister <3 i know i always mraha-marah,bebel-ing to you bagai kan,but actually that is my way to show how i care about you.i just dont want you to feel like a little bit kelam kabut if ada rezeki for me to continue my study.because before this,kerja-kerja rumah sume akak buat kan,not semua actuall,but little bit.that little bit actually buat nana senang sikit because you can focus on your duty as a school student :) furthermore you gonna sit for PMR this year :) so,im afraid if akak dah sambung belajar nanti,our room will be tongkang pecah!haha.so,that is the main reason why akak bebel-ing tu ok :)

dear MUHAMMAD SYAHMI BIN ALI & SYAZANA BINTI ALI,selain ummi and ayah,you guys are in my heart.you guys are my soul,my strengh,and my breath :)

terima kasih kerana sudi membaca luahan minda mira mirae

No comments:

Post a Comment