Thursday, March 22, 2012

REALITY OF LIFE :)

Lumrah manusiakan suka memandang rendah pada orang lain? aku dah banyak kali jumpa manusia macam ni :) so, aku biarkan je apa dia nak cakap and i take it as pembakar semangat :)

Bila aku buat decision nak masuk kelas akaun, ada yang cakap "kau kan gempak PMR,asal pilih akaun?" , "kau biar betul mira?lebih baik aliran science" and whatsoever that shows they under estimate accounts student. masa tu memang aku  geram sangat-sangat, tapi aku sabar and remind myseelf untuk buktikan pada dorang bahawa akaun is not simple subject like they tought and budak sasteran juga boleh berjaya :)

Dorang yang dok kutuk-kutuk budak sastera tu tak sedar agaknya yang A.SAMAD SAID, sasterawan negara tu mampu menjadi idola dan tokoh terkenal di MALAYSIA sebab aliran sastera. kalau barat pula, ada WILLIAM SHAKESPIER (tak tau eja :p) .

So thats why aku sangat-sangat berusaha keras to get the best result dalam SPM. aku nak kasi terbeliak sikit mata insan-insan yang mengkeji, menghina, memandang rendah pada kami student aliran sastera ni kan. and finally, usaha aku berbaloi. aku dapat buktikan pada mereka aku mampu setanding dengan mereka.

The moral of the story is, dont you ever-ever think that you are good enough to critics other people around you. maybe today is your lucky day, tapi hari-hari akan datang belum pasti lagi. langit tak selalunya cerah. ada masa mendungkan tiba. bumi ini bulat, ada masa kita di atas, tapi kelak pasti kita akan jatuh ke bawah juga. ingatlah ALLAH MAHA ADIL. DIA mampu memberi balasan atas setiap perbuatan kita on the spot :)






terima kasih kerana sudi membaca luahan minda mira mirae

No comments:

Post a Comment