Thursday, March 22, 2012

REZEKI DARI YANG MAHA PEMBERI :)

Alhamdulillah,sekarang aku dah boleh tarik nafas lega. sebab result SPM dah dapat. Alhamdulillah, rezeki yang sangat-sangat tak diduga. tak perlu aku mention berapa A bagai, cukup aku cakap result ni mampu membuat ummi, ayah, tok mak, mak, adik & abang, and my big family proud to have as a part of their life :) Alhamdulillah.

Sejujurnya, aku memang tak target berapa A aku dapat tapi aku yakin aku hanya mampu score less than 5A's. aku tetap berdoa dan solat hajat kepada YANG MAHA ESA supaya aku dapat result yang mampu membuat parents aku menangis kegembiraan, bukan menangis kekecewaan.

Perasaan berdebar-debar tak wujud dalam hati aku. i dont know why. people said that i will pass with flying colour, sebab tu aku langsung tak cuak. however, i dont belive their words sebab taknak nanti if i really trust on what they said aku tak mampu terima hakikat bila aku gagal nanti.

A few minutes before masuk sekolah, ummi dah call. she said, whatever it is, i have to get ready, redha and accept my result. once i heard that, firasat aku makin kuat bahawa aku memang akan dapat kurang dari 5A. so,aku dah ready and memang terus tak cuak.

Tapi, as i mention before, the result was unexpectable and more than what i thought i can get :) this is what we call as QADA' & QADAR. as a muslim, anda wajib berpegang pada rukun iman kan? so, ada hikmah kenapa kita dituntut untuk percaya kepada qada' & qadar. supaya kita tak hilang pedoman bila kita kecewa atau dapat sesuatu benda yang tak dijangka. ALLAH MAHA MENGETAHUI. :)

Aku bersyukur sangat-sangat dengan result aku even tak dapat straight A's. rasa puas bila dapat tengok parents tersenyum dan menangis kegembiraan :) 


terima kasih kerana sudi membaca luahan minda mira mirae

No comments:

Post a Comment