Sunday, January 22, 2012

PENGORBANAN SEORANG ANAK YANG TIDAK MENGENAL ERTI KEHIDUPAN :')

sebak hati melihat seorang kanak-kanak kecil yang dalam lingkungan umur 4-5 tahun membantu ibunya yang buta,berjalan menuju ke perhentian bas pada jam 8.00 malam.ok,aku selalu nampak budak ni tolong  mak dia.dia akan pimpin tangan mak dia,bawa mak dia tunggu bas kat bus stop depan rumah aku ni.aku selalu tengok je budak tu sampai hilang dari pandangan aku.

and then,tadi aku nampak dia bawak luggage besar,macam beg orang balik kampung tu kan,tapi yang beroda la.dia jalan kat depan,mak dia jalan kat belakang dia.tapi dia macam tak kisah keselamatan dia,sebab dia jalan pandang ke belakang,to make sure his mum selamat.sumpah,aku sangat tersentuh.

YA ALLAH,KAU LINDUNGILAH ANAK & IBU TERSEBUT.KAU BANTULAH MEREKA YA ALLAH,KAU PERMUDAHKANLAH URUSAN MEREKA YA ALLAH.AKU MOHON PADA MU AGAR ANAK ITU AKAN MENJDAI SEORANG ANAK & INSAN YANG TAAT PADA MU DAN IBUNYA.AMINNN...

terima kasih kerana sudi membaca luahan minda mira mirae

4 comments: