Monday, January 9, 2012

STATUS FACEBOOK :)

tadi,aku baru je update status yang panjang berjela kat fb.haha.aku ingat takde sape nak baca sebab panjang kan.tapi tengok tengok pika siap RT lagi.haha.bajet tweeter pulak kau kan!haha.ok,sebenarnya status tu aku saja saja je tulis sebab lately ni aku macam asyik dapat berita hati gadis dipermainkan.so,aku pun saja nak tulis sebagai peringatan kepada lelaki lelaki yang rasa macam bangga bila mainkan hati orang tu.siapa makan cili,dia terasa pedasnya :)

so,kalau kau tak buat,kau duduk diam diam.jangan nak melenting lebih eh.sebenarnya aku pun tak faham dengan sesetengah lelaki yang bersikap macam ni.yela,diorang macam tak appreciate kot ciptaan ALLAH bernama wanita ni.wanita ni dicipta untuk dihargai bukan untuk di sakiti  sebab tanpa wanita,maka tak lengkaplah hidup seorang lelaki.lagi pun,aku yakin ramai pernah dengar ayat ni "di sebalik kejayaan seorang lelaki,pasti ada seorang wanita di belakangnya" maksudnya,setiap apa kejayaan lelaki tu mesti ada wanita yang membantu.

kenapa aku cakap macam tu?ok,sebagai contoh CEO syarikat la.kat office,secretary dia wanita.si pembantu ni la yang uruskan meeting,appoiment,pelancaran produk dan sebagainya.kat rumah,wife dia yang akan uruskan makan,minum,pakai,kesihatan dia bagai.kat office dia,yang buat air untuk dia sape lagi kalau bukan tea lady kan?so,nampak tak sebenarnya dengan kehadiran wanita dalam hidup seorang lelaki tu,perjalanan hidup lagi mudah sebab ada yang membantu.

sebab tu lah awal awal tadi aku cakap aku tak faham kenapa masih wujud golongan lelaki yang tak hargai wanita ni.tolonglah syukur sikit nikmat ALLAH ni ok bila ada yang menyayangi dan mencintai kau wahai kaum adam.memang la kebanyakan perempuan cepat cair tengok lelaki kacak.tapi tu tak semestinya bermakna dia akan sayang lelaki tu ok.weyh,ingat senang ke perempuan nak sayang dan cintakan lelaki?susah ok.suka lelaki memang senang,tapi sayang dan cinta memang susah.believe me ok.please eh,hargai wanita. :)

terima kasih kerana sudi membaca luahan minda mira mirae

2 comments:

  1. huraian anda bagus. bole hantar muzium keyh karangan nie. haha

    ReplyDelete
  2. pika : ok,tak perlu nak kritik huraian aku yang sudah sememangnya gempak.haha

    ReplyDelete