Sunday, January 15, 2012

PLEASE CHANGE YOUR MIND SET DEAR!

lately ni ramai tanya aku,sementara tunggu result ni aku tak kerja ke aand i'll say no.aku cakap la jadi suri rumah,means kemas rumah,masak,lipat baju,sidai baju bagai..als seorang,senang cerita aku buat kerja seorang suri rumah la kan..then nanti mesti dorang akan tanya balik kat aku,berapa ayah aku bagi gaji.

ok,aku bengang gila dengan orang yang tanya soalan macam tu.jangan la jadi sengal sangat weyh.yang buat kerja rumah bergaji tu adalah orang gaji ok!aku buat because that is my responsibility sebagai seorang anak perempuan ok.ok,aku admit kadang-kadang ada jugak aku rasa nak mintak upah kat parents aku,tapi bila fikir balik,aku tak perlukan upah sebab selama ni mak aku  mampu buat kerja-kerja tu semua tanpa upah.so,kenapa aku nak upah pulak kan?

lepas tu bila aku jawab takde gaji,dorang cakap "habis tu kau takde duit la ni?"hey!come on la ok..dalam akaun bank aku tu ada la!bukan nak berlagak,tapi cara dorang cakap tu macam menghina ok.macam la mak bapak aku kedekut sangat nak bagi duit kat aku ni.mak bapak aku tak macam tu ok!kalau aku nak keuar dengan kawan-kawan aku,dorang bagi la duit belanja ngek even dorang tau aku ada duit simpanan sendiri..aku memang cukup marah dengan manusia-manusia macam mereka ni.

kerja aku lagi senang ok daripada kerja kau!aku tak payah susah-susah nak punch card,nak jaga hati customer,ikut arahan bos bagai la weyh.aku nak buat kerja pukul berapa,aku punya suka.tak macam kau tu,kena ikut time kan?haha.ngek!kau tolong la ok change mind set kau tu.jangan la kau ingat asal buat kerja rumah je kena dapat gaji.habis tu nanti,bila kau dah kahwin,laki kau kena la bagi gaji kat kau??and yang lelaki pula,bila dah kahwin kena juga la bagi duit kat wife sebagai gaji dia jalankan tugas dia??

eeee....sumpah aku bengang ok!tau la kan kau tu kaya,satu rumah penuh dengan bibik kan.sebab tu dah jadi kau pun dah terbiasa dengan fikiran kau yang entah apa-apa tu kan.but please la weyh,jangau cakap ikut sedap mulut je.fikir la sikit apa yang aku buat tu atas dasar tanggungjawab aku sebagai seorang perempuan!!

terima kasih kerana sudi membaca luahan minda mira mirae

No comments:

Post a Comment