Saturday, January 7, 2012

THANKS UMMI AND AYAH :D

thanks sangat sangat ye ummi dan ayah sebab beli kan akak jam baru!really love it.jangan risau,akak akan jaga jam tu sampai akak kahwin nanti.sebab apa sampai kahwin?sebab,bula kahwin nanti kena la pakai jam hantaran.macam ombak rindu gitu..haha.

tapi tu tak bermakna aku akan buang jam yang parents aku belikan ni nanti.aku tetap akan pakai jugak,maksud aku sampai kahwin yang sebenarnya adalah aku akan jaga jam ni betul betul selama mungkin.yela,aku sendiri tak tau kan bila akan kahwin,so maksudnya selama mana aku mampu la and aku akan pastikan aku tak beli jam lain lagi.ok,memang aku yang mintak parents aku belikan jam tu.to be honest,aku bukan anak yang suka meminta minta.

ada la juga aku mintak handphone,ipad,ipod semua tu.tapi tu just cakap cakap kosng je sebab aku tau mak ayah aku kerja susah payah and gaji tu diorang spend  untuk everything yang mampu beri keselesaan untuk aku and adik beradik.kalau beli benda benda tu pada aku tak perlu,lebih baik duit beli barang tu guna untuk bayar duit tusyen,makan makan or anything yang berfaedah la.lagi pun parents aku memang tak didik kami adik beradik untuk hidup mewah.handphone pun kami beli sendiri.first handphone je mak ayah aku belikan.bila rosak,sendiri beli la.

sebenarnya bila aku fikir,bagus juga aku di didik macam tu.sebab kalau mewah mewah ni aku takut nanti aku jadi riak,takbur,lupa diri dan macam macam la benda negatif dalam diri aku.baju baju yang aku pakai pun boleh kira berapa helai je je yang atas rm50 weyh.lagi pun aku tak nak la susahkan parents aku.so,aku adik beradik kalau nak apa apa memang kita orang akan usaha sendiri beli benda tu.parents aku akan belikan something yang really really useful je untuk kami.even benda tu mahal,tapi kalau berfaedah,dia akan belikan.so,itulah cari hidup aku :)

terima kasih kerana sudi membaca luahan minda mira mirae

2 comments:

  1. untunglah. eh kena jaga lah. belum tentu suami nak belikan jam. HAHA

    ReplyDelete
  2. siraj : betul betul..haha..aku sokong cakap kau!haha..

    ReplyDelete